İyi Bir Tedarikçi Olmak İçin Neler Gerekir?


Tedarikçi olarak, tedarikçi dünyasına girmek, zorlu bir deneyim olabilir. Önceden planlama yapmak ve ağınızı oluşturmak, başarınızı artırmada önemli faktörler olacaktır. Bu yazımız sizleri aydınlatabilir.
Tedarikçi olarak, tedarikçi dünyasına girmek, zorlu bir deneyim olabilir. Önceden planlama yapmak ve ağınızı oluşturmak, başarınızı artırmada önemli faktörler olacaktır. Çoğumuz, kaliteli bir ürün veya hizmeti, zamanında ve uygun fiyata tedarik etmenin, müşteri memnuniyetini sağlamak için kritik olduğunu biliriz. Peki ya bunu müşteriniz için yapabilecek tek kişi siz değilseniz?

Tedarikçi Olmanın Rolleri

Tedarikçiler, işletmelerin ve firmaların mal ve hizmet ürünlerini tedarik eden, aracı kuruluş ya da kişilerdir. Satıcıların sattığı ve alıcıların ihtiyacı olan ürün ve hizmeti, talep üzerine satıcıdan alır ve alıcıya ulaştırır.

Bir İşletmede Tedarikçi Nedir?

Bir işletmedeki tedarikçinin rolü; bir üreticiden yüksek kaliteli ürünleri, yeniden satış için bir distribütör veya perakendeciye iyi bir fiyata sağlamaktır. Bir işletmedeki tedarikçi, üretici ile perakendeci arasında bir aracı görevi gören, iletişiminin ileride olmasını ve stokların yeterli kalitede kalmasını sağlayan kişi ya da kuruluştur.
Ürün Yaşam Döngüsünde Tedarikçinin Önemi
Tedarikçiler, ürün yaşam döngüsünün her aşamasında son derece önemli bir role sahiptir. Hammaddelerin tedarik edilmesinden, üretimini artırmaya yardımcı olmaya ve pazar doygun hale gelmeye başladığında, hammaddeler için daha iyi seçenekler bulmaya kadar, şirketlerin ürünlerinden en iyi sonucu almak için tedarikçileriyle yakın bir şekilde çalışması gerekir.
Bir Tedarikçinin Rolü
Perakendeciler, belirli bir kalite düzeyi beklediğinden ve üreticiler tedarikçilerin çok sayıda stok satmasını beklediklerinden bir tedarikçinin bir işletmedeki rolü zor olabilir. Bu nedenle tedarikçiler esnek olmalı ve ilişkileri nasıl yöneteceklerini anlamalıdır. Bir tedarikçinin rolünün diğer önemli unsurları şunları içerir.

Yerel Yasalara Uygunluk
Tedarikçiler, insan haklarının korunması ve çocuk işçiliği dâhil olmak üzere ilgili tüm yasa ve standartlara uymalıdır.

Tüm Perakendecilerden Adil İşlemler
Tedarikçiler, tüm perakendecilere onlarla iş yapmaları için eşit fırsatlar sağlamalıdır. Bir perakendeci, konumu veya başka herhangi bir nedenle reddedilmemelidir.

Mümkün Olan En İyi Fiyat
Tedarikçiler, aralarındaki görevi korumak için perakendecilere en iyi fiyatı ve kaliteyi garanti etmelidir. Bu, gelecekte işlerin tekrarlanmasına yardımcı olacaktır.

Çıkar çatışması Yapılmamalı
Tedarikçiler, çıkar çatışması yaşayabilecekleri kişilerle iş yapmamalıdır. Bu, aile üyelerini, arkadaşları ve yeni veya eski meslektaşları içerir. Bu, diğer müşteriler arasında haksız muamele görme olasılığını azaltmak içindir.

Tedarikçi ile Distribütör Arasındaki Fark Nedir?

Tedarikçiler ve distribütörler, farklı olsalar da bazen birbiriyle karıştırılmaktadır. Bir tedarikçi, bir ürünü veya hizmeti, başka bir işletmeye, genellikle bir toptancıya veya perakendeciye satacak olan bir dağıtıcıya tedarik eder. Tedarikçiler aynı zamanda ürünün üreticisi ve ürünün distribütörü olabilir. Daha sık olarak dağıtımın ek iş yükünü üstlenemezler, bu yüzden faaliyeti başka bir şirkete taşırlar. Distribütör Nedir?

Öte yandan bir distribütör, tedarikçilerden ürün alır ve kendileri adına biraz kar elde etmek için, biraz daha yüksek fiyata bir toptancı veya perakendeciye satar. Bu, iki grup arasındaki temel fark, birinin üretici (tedarikçi) ile daha yakın çalışması ve diğerinin perakendeci (distribütör) ile daha yakın çalışmasıdır.
Başarılı Bir Tedarikçi Nasıl Olunur?

Başarılı bir tedarikçi olmak için, öncelikle iş yaptığınız sektörü ve tedarikçi piyasasını iyi bilmeniz ve müşterinin nabzını iyi tutmanız gerekir. Müşterileriniz hakkında detaylı bilgi öğrenerek ve onları tanıyarak, iyi çalışarak, kendinizi sürekli tedarikçileri haline getirebilirsiniz.

Müşterinizin kapsamlı siparişler, konsinye envanteri, satıcı tarafından yönetilen envanter, uzun vadeli anlaşmalar, zamanlama anlaşmaları, parti izlenebilirliği, özelleştirilmiş belgeler (ambalaj fişleri, uygunluk sertifikaları, sevkıyat etiketleri) veya diğer hizmetleri sunmanız gerekiyorsa, bunu yapmanın bir yolunu bulun. Ardından fiyatlarınızı buna göre ayarlayın.

Kusursuz Yönetmek İçin Teknolojiden Yararlanma
Müşterilerinizin değişen iş ihtiyaçlarını karşılamak, teknoloji ile daha kolay hale getirilebilecek zor bir sorundur. Sağlam ve özelleştirilebilir bir ERP (kurumsal kaynak planlaması) sistemine ve mevcut tüm işlevleri kullanmanıza yardımcı olabilecek, bilgi sistemleri personeline ihtiyacınız vardır.

Müşteriniz, normalde gönderdiğinizden farklı bir ambalaj fişi gibi özel bir şey istiyorsa, bunun otomatik olarak gerçekleşmesi için özel raporlar ve kodlar hazırlamalısınız.

Yeni teknolojilere ayak uyduramamak, endüstriyel şirketler için tuzaklardan biridir. Personeliniz ne kadar iyi olursa olsun, hata yapacaklardır. Bu yüzden mümkün olan her an, insan hatası olasılığını ortadan kaldırmak için teknolojiyi kullanın.

Sorunun Çözümünü Birinci Öncelik Yapın
Her işte olduğu gibi, tedarik hizmetlerinde de sorunlar kaçınılmazdır. Bazılarına siz sebep olurken, bazı hatalar sizden kaynaklanmayacaktır. Her iki durumda da, bunlar genellikle müşterilerinizin en iyi performansınızı göstermenize ihtiyaç duyduğu zamanlardır.

Sorunun işler üzerindeki etkisini en aza indirmeye yardımcı olmak için ne yaptığınızı veya yapmadığınızı muhtemelen hatırlayacaklardır.

Temel nedeni belirlemek ve önleyici eylemde bulunmak önemlidir. Ancak, sorunun müşteriniz üzerindeki etkisi en aza indirilene kadar önleme ve düzeltici eylemi önceliğiniz haline getirdiğinizden emin olmalısınız. Bir diğer husus da, tedarikçi ilişkileri yönetimini anlamaktır ve etkili bir şekilde uygulamaktır.

Müşteri İlişkilerinizi Güçlü Tutun
Tedarikçilerin en önemli gelir kaynakları müşterileridir. Her işletmede olduğu gibi, güçlü müşteri ilişkileri tedarikçi firmanın sürdürülebilirliğini sağlamaktadır. Müşteriniz siparişini verdiği zaman satıcıdan alma, ambalaj ve nakliye aşamasının sorunsuz geçmesi ve ürün/hizmetin hasarsız teslimi önemlidir.

Ayrıca ürün ya da hizmetin sağlanıp, teslim edilmesinden sonraki müşteri hizmetlerinin de güçlü tutulması gerekir. Tüm aşamaların sorunsuz yapıldığından emin olun. Teslimat süresinde bir sorun olursa anında sorunu giderin. İşbirliği içinde olduğunuz herkesle iletişiminizi güçlü tutmanız gerekir.

Liderlik Vasfına Sahip Olun
Tedarikçi piyasasına baktığınızda, en çok iş yapan tedarikçi kişi ya da kuruluşların, piyasada lider konumunda olduğunu görürsünüz. Bu tedarikçiler, en çok iş yapan, alıcı ve satıcının güven duyduğu ve iş yapmak için işletmelerin can attığı tedarikçilerdir.

Bu kadar talep görmelerinin nedeni, işlerini başarıyla sürdürmeleri ve müşterilerini mutlu etme ilkesini kendilerine görev edinmeleridir.

Tedarikçi olarak lider konumunda yer almak istiyorsanız, görevlerinizi zamanında ve eksiksiz yerine getirmeli ve müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamalısınız.

Alıcıyla ve Satıcıyla Takım Çalışması
Bir tedarikçinin alıcıyla takım halinde çalışması, ürün temininde etkin stratejileri ortaya koymak, süreç yönetiminin etkili bir şekilde yönetilmesiyle olur. Satıcıyla takım çalışması da, ürünün alıcıdan satıcıya intikalinde, özelikle nakliye aşamasının takım çalışması ile yürütülmesidir. Bir takım olarak yapılan her işin sonucu başarılı olur.

Planlama Yapmak
Başarılı ve aranılan bir tedarikçi olmak için, talep aşamasından itibaren her işin bir plan dahilinde yürütülmesi önemlidir. Satıcıyla bağlantı kurmak, ürünün temini, paketlenme ve ambalaj aşaması, nakliye aşamaları ve teslimat sürecinin hepsi bir planlama dahilinde gerçekleştirilmelidir. Başarılı planlama süreci, müşterinin memnuniyetini sağlar.

Ürün ve Hizmet Kalitesi
Bir tedarikçi firmanın, alıcıya ulaştıracağı ürünün kaliteli, hasarsız ve sorunsuz olmasına dikkat etmesi önemlidir. Satıcıdan, talep edilen ürün alıcıya tesliminden evvel kontrol edilmesi, kalitesiz, hasarlı ya da sorunlu ürünlerin iade edilmesi, yenisinin talebi ve alıcıya kaliteli hizmetin sunulması, başarılı bir ürün/hizmet sürecinin göstergesidir.

Başarılı tedarikçilerle herkes çalışmak ister. Bu yüzden piyasada aranan, iyi tedarikçi olmak istiyorsanız, rakiplerinizi ve piyasanın liderlerini incelemeli, piyasayı yakından tanımalı, tüm süreçlerinizi başarılı ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmeniz gerekmektedir.
Paylaş:
Destek Talebi

Değerli müşterilerimiz eğer kullanıcı adınız ve parolanızı biliyorsanız sorununuzun daha hızlı çözüme kavuşması adına lütfen kullanıcı panelinden destek talebinde bulununuz.
Kullanıcı/Müşteri Girişi

X