Description Nedir? Description Nasıl olmalıdır?


description, web sayfanızın içeriği ilgili kısa bir açıklama yaptığınız ve arama sonuçlarında kullanıcıların görebildiği bir meta tag'dir.

Description Nedir?

description, web sitenizin URL’inin altında yer alan sayfanızla ilgili bilgiler içeren kısa açıklamadır. Kullanıcılara sayfanızda yer alan içeriğin kısa bir özetini sunmak amacıyla tasarlanmıştır, böylece kullanıcılar sayfadaki içeriğin sorularına cevap verip vermeyeceğini bilerek siteyi ziyaret etmeye karar vermekteler.

Description Nasıl olmalıdır?

Google Web Yöneticisi tarafından yapılan bir açıklamada:

Parçacıkların web sonucunu doğru bir şekilde temsil etmesini istiyoruz.Kullanıcılara URL'nin içeriği hakkında net bir fikir verdiği için sayfaların meta açıklamalarını (varsa) sık sık görüntülemeyi tercih ederiz.

Uygun ve doğru şekilde yazıldığında meta description etiketi, arama motoru botlarına sayfanızın bir arama sorgusunu karşılayabileceği ve aynı zaman kullanıcıların siteyi ziyaret etmesini sağlayacağını bildirmektedir. Hem ziyaretçi hem de arama motorları için sayfanızın potansiyel bir ziyaretçi için neler yapabileceğini göstermek üzere meta description oluştururken aklınızda bulunması ve dikkat edilmesi gereken birkaç nokta bulunmaktadır. Bunlar;

  • Uzunluk ve Karakter Sınırı

Meta description etiketinin kullanıcını dikkatini çekecek şekilde ancak Google’ın da kısa keserek cümlenin görünmesini engellemeyeceği şekilde 160 karakterden uzun olmamalıdır. 160 karakterden uzun olsa da, sayfanızın en iyi özetini okuyuculara sunmak için yine de 50-160 karakter arasında olmasını önermekteyiz.

Google, bir meta description için kaç karakter görüntüleyeceğini ve bir snippet için bu bilgileri alıp almayacağını sürekli olarak test etmektedir. Kullanmakta olduğunuz cihaza bağlı olarak sonuçlar farklı görüntülebilir. Masaüstü SERP’lerin bazı sorgular için 300 karaktere kadar olduğu ve mobil SERP’lerin ise 200-250 karakter şeklinde görüntülendiği bilinmektedir. 160 karakterlik bir sınırın hala en iyi uygulama olarak görülmesinin nedeni ise; bir arama motorunun bundan daha fazla karakter göstermeye ne zaman karar vereceğini belirlemek imkansız olduğundandır.

  • Harekete Geçirici/İlgi Çekici

Meta description etiketi, SERP'den bir web sitesini kullanıcıyı çekmekte olduğu için arama pazarlamasının çok görünür ve önemli bir parçasıdır. Önemli anahtar kelimeler kullanarak okunabilir ve ilgi çekici bir açıklama hazırlamak, belirli bir web sayfasının tıklama oranını artırmaktadır. Arama motoru sonuç sayfalarındaki tıklama oranlarını en üst düzeye çıkarmak için, Google ve diğer arama motorlarının, arama sorgularıyla eşleştiklerinde açıklama kalın harflerle belirtmek önemlidir. Bu kalın metin, arama yapanların dikkatini çekeceğinden bu adımın atlanmaması gerekmektedir.

  • Tekrarlanan Meta Description

Title etiketlerinde de olduğu gibi meta description etiklerinin de her sayfa özelinde benzersiz olması gerekmektedir.

Yinelenen meta description etiketleriyle mücadele etmenin bir yolu, otomatikleştirilmiş sayfalar için benzersiz meta description oluşturmak için dinamik ve programlı bir yöntem uygulamaktır. Mümkünse, her sayfa için benzersiz meta description etiketleri yazmaya çalışın.

  • Anahtar Kelimelerinize Yer Verin

Arama motorlarına sayfanızın ne hakkında olduğunu daha iyi belirtmek için, biraz anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir. Kullanıcıların endüstrinizdeki şeyleri nasıl aradıklarını anlamak ve bunu yalnızca içerik stratejinizde değil, meta açıklamanızda da uygulamak istersiniz. Özellikle sayfanın amacı bir anahtar kelime sorgusunu ele almaksa, anahtar kelimeler dahil edilmelidir.

Örneğin, birisi kredi puanını nasıl artıracağına ilişkin bilgi arıyorsa, "kredi, iyileştirme, kredi puanınızı iyileştirme vb." anahtar kelimelere description etiketinde yer verilmelidir. Bu sadece okuyucuya sayfanızın değerini göstermekle kalmaz, aynı zamanda arama motorlarına sayfanızın söz konusu aramacının amacını karşılamak için bilgi sağlayacağını da gösterecektir. Sayfayı doğru bir şekilde açıklıyorsanız, anahtar kelimeler doğal olarak gelebilir.

  • Çift Tırnak Kullanmayın

Meta Description etiketinin HTML'sinde tırnak işareti kullanıldığında Google, SERP'de göründüğünde tırnak açıklamasında bu açıklamayı keser. Bunun olmasını önlemek için en iyisi bu tarz içeriği kesebilecek tüm karakterleri meta description etiketlerinden kaldırmaktır. Meta description etiketlerinde tırnak işaretleri önemliyse, kesmeyi önlemek için çift tırnak yerine HTML objesini kullanabilirsiniz.

Paylaş:
Destek Talebi

Değerli müşterilerimiz eğer kullanıcı adınız ve parolanızı biliyorsanız sorununuzun daha hızlı çözüme kavuşması adına lütfen kullanıcı panelinden destek talebinde bulununuz.
Kullanıcı/Müşteri Girişi

X